http://gloriamarble.com/ua-158870522-1

خرید فروش صادرات سنگ نما در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت نمایندگی سنگ گرانیت سبز، سنگ مرمریت سفید، سنگ مرمریت اوشن بلک، سنگ مرمریت در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت نمایندگی سنگ گرانیت سبز، سنگ مرمریت سفید، سنگ مرمریت اوشن بلک، سنگ مرمریت در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت سنگ نما،خرید فروش سنگ گرانیت ، گرانیت آبرنگی،سنگ جدول، سنگ نما سفید،سنگ مرمریت سیاه، سنگ نما قهوه ای، کوپ سنگ مرمریت اسپادانا سیلک، کوپ سنگ مرمریت اوشن ماربل، اسلب سنگ مرمریت اسپادانا یلک، اسلب سنگ مرمریت اوشن ماربل، قیمت سنگ مرمریت، کوپ سنگ مرمریت طوسی، کوپ سنگ مرمریت اوشن ماربل، قیمت سنگ مرمریت، قیمت سنگ ساختمانی، سنگ مرمریت سمیرم، مصالح ساختمانی، نمایندگی فروش سنگ نما در اصفهان،خرید و فروش اسلب و کوپ صادراتی اصفهان،فروش سنگ گرانیت سبز، گرانیت مشکی، گرانیت نطنز، فروش سنگ مرمریت اوشن بلک، ۰۹۹۱۱۰۱۹۵۸۹ گلوریا کارگران

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۹، ۰۷:۱۴ - چت روم
    عاالی

تعیین کیفیت سنگ مرمریت

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۴۱ ق.ظ

تعیین کیفیت سنگ مرمریت

اول اینکه سنگ مرمریت باید فاقد آثار ناشی از پدیده آلتراسیون باشند که این موضوع بیشتر در مورد سنگهای ولکانیکی و اذرین درونی صادق است. دوم اینکه سنگ مورد نظر تکتونیزه و میکروتکتونیزه نباشد و فاقد لایه بندی ظریف باشد. وجود دره ها و شکافها در متن سنگ ، چه بصورت درزه های بسیار بزرگ و چه بشکل درزه های کوچک از استحکام سنگ میکاهد و همین درزه های کوچک و به ظاهر بی اهمیت باعث خرد شدن سنگ زیر دستگاههای برش ( قله بر)    می گردد و سنگ در هنگام برش و صیقل دادن متلاشی میگردد.

در بسیاری از موار این درزه ها بویژه در سنگهای آهکی، بر اثر پدیده های ثانوی پر شده و سنگ استحکام لازم را  داراست . اغلب این درزه ها که بصورت رگچه های عموماً غیر منظم پدیدار می گردند ، رنگی متفاوت با متن سنگ دارند که در این رگچه ها به رنگ سفید تر و روشنتر از متن سنگ ظاهر گردیده اند.

سوم قابلیت برش و ساب و صیقل پذیری سنگ مطرح است که با توجه به نتایج آزمایشات فیزیکی و مکانیکی نیز با وجود با لا بودن میزان وزن مخصوص سنگ مورد نظر تصور می رود که از جلاپذیری بالایی برخوردار باشد.

مورد چهارم نیز سختی سنگ می باشد. سختی سنگها بخصوص در مورد سنگهایی که در کف ها و  پله ها بکار می روند بایستی کافی باشد. البته سختی زیاد نیز شرایط برش و صیقل دادن سنگ را با مشکل مواجه نموده و هزینه محصول نهایی را نیز افزایش می دهد، بنابراین باید سنگ دارای سختی قابل قبول باشد.

پنجمین خصوصیتی از سنگ را که باید مد نظر قرار داد زیبایی ظاهری، عدم تغییر رنگ و یا در صورت چند رنگی بودن تباین رنگهای متن سنگ می باشد.البته رنگ سنگ و کلاً جذابیت سنگ از نظر رنگ بستگی به سلیقه افراد و جاذبه بازار و مد دارد.

و نهایتاً آخرین موردی که می بایست جهت ذخایر سنگهای تزیینی به آن توجه نمود شرایط استخراج ماده معدنی می باشد. در شرایط کنونی شرایط استخراج روباز و آسان و بدون باطله برداری از عوامل مهم در انتخاب ذخایر این گونه سنگها می باشد.

در عین حال با توجه به محل نصب سنگ در بنا و محیط آب وهوایی محل مصرف آنها ویژگی های مطلوب سنگها ممکن است تغیییر کند. مثلاً سنگی که از نظر رنگ و صیقل پذیری و یکنواختی خوب بوده ولی مقاومت اصطکاکی کمی دارد می تواند در نما ودیواره ها به عنوان سنگ مطلوب مصرف شود ولی در کف نا مطلوب خواهد بود. خاستگاه سنگ های تزیینی ممکن است با عوامل تکتونیکی رابطه مستقیم داشته باشد. سنگها به مرور زمان تحت تاثیر عوامل تکتونیکی متراکم می شوند و کیفیت آنها بهتر می شود. سنگ های چینی وکریستال یا مرمریت از آهک های کریستالیزه می باشند که تحت تاثیر فشار و حرارت بالای دگرگونی قرار گرفته اند .

استخراج  سنگها تابعی از عوامل تکتونیکی بخصوص درزه ها می باشند. آگاهی از میزان درزه ها و شکستگی ها، نحوه استخراج کانسار را مشخص خواهد نمود. تاثیر گسلها و درزه ها بر سنگ های مختلف است. نظر به اینکه وجود درزه ها از مرغوبیت کانسار می کاهد سنگ های واقع در نواحی شکسته برای تهیه بلوک یا پلاک مناسب نیستند ولی ممکن است در سنگ های آذرین عامل خوبی برای سهولت در استخراج با شند. در مرمریت با وجود گسله و درزه از کیفیت کانسار می کاهد. نتایج آنالیز های مختلف جهت تعییین خصوصیات فیزیکی، مکانیکی، شیمیایی وپتروگرافی نشان می دهد که سنگ های ذخیره برای استفاده به عنوان سنگ تزیینی و نما و به ویژه در محیط های داخلی ساختمان مناسب است. همچنین به دلیل میزان مقاومت سایشی آن می توان به عنوان سنگ پله یا کف استفاده نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۷
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

استحکام

تکتونیزه

سنگ تزئینی

سنگ مرمریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی