http://gloriamarble.com/ua-158870522-1

خرید فروش صادرات سنگ نما در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت نمایندگی سنگ گرانیت سبز، سنگ مرمریت سفید، سنگ مرمریت اوشن بلک، سنگ مرمریت در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت نمایندگی سنگ گرانیت سبز، سنگ مرمریت سفید، سنگ مرمریت اوشن بلک، سنگ مرمریت در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت سنگ نما،خرید فروش سنگ گرانیت ، گرانیت آبرنگی،سنگ جدول، سنگ نما سفید،سنگ مرمریت سیاه، سنگ نما قهوه ای، کوپ سنگ مرمریت اسپادانا سیلک، کوپ سنگ مرمریت اوشن ماربل، اسلب سنگ مرمریت اسپادانا یلک، اسلب سنگ مرمریت اوشن ماربل، قیمت سنگ مرمریت، کوپ سنگ مرمریت طوسی، کوپ سنگ مرمریت اوشن ماربل، قیمت سنگ مرمریت، قیمت سنگ ساختمانی، سنگ مرمریت سمیرم، مصالح ساختمانی، نمایندگی فروش سنگ نما در اصفهان،خرید و فروش اسلب و کوپ صادراتی اصفهان،فروش سنگ گرانیت سبز، گرانیت مشکی، گرانیت نطنز، فروش سنگ مرمریت اوشن بلک، ۰۹۹۱۱۰۱۹۵۸۹ گلوریا کارگران

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۹، ۰۷:۱۴ - چت روم
    عاالی

۴۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

مراحل برش و فراوری سنگ

برش سنگ

مرحله اول: برش بلوک های سنگ

هنگام برش بلو ک های سنگی باید وضعیت مطمئن و تثبیت شده ای داشته باشد. تثبیت مناسب بلوک سنگ در حفظ دقت کار تیغه اره و دستیابی به سطوح برش تمیز موثر است. علاوه بر آن بلوک های برش خورده منبع خطر بزرگی برای اپراتور و ماشین های برش محسوب می شوند.
– دو روش برای جلوگیری از واژگونی و ریزش بلوک سنگ در حین برش، وجود دارد روش اول آن که بلوک به طور کامل برش داده نشود، بدین ترتیب می توان مطمئن بود که صفحات برش خورده سنگ سرپا باقی می مانند. در روش دوم بلو ک سنگ به طور کامل برش می خورد. بدین مفهوم که تیغه اره یا تیغه اره ها از قسمت زیرین بلوک وارد و از بالای آن خارج می شوند.

 

سنگ مرمریت اوشن ماربل


– برای جلوگیری از تماس سکوی ابزار برش با دستگاه در بین قسمت زیرین بلوک و سکوی دستگاه برش یک تکیه گاه قابل تعویض قرار می دهند. برای این منظور معمولا از تیر چوبی یا باریکه های سنگ استفاده می شود. استفاده از چوب به جای سنگ به دلیل ایجاد ثبات بیشتر در مقابل جابه جایی بلوک، ارجعیت دارد.
– تکیه گاه بلوک در اثر اره شدن مداوم ممکن است به مرور حالت ناپایدار پیدا کند و نیاز به تعویض داشته باشد. یکی از انواع تکیه گاه ها، گوه گذاری در زیر بلوک سنگ است. برای اجتناب از اره شدن مکرر گوه ها برای هر برش یک جفت گوه استفاده می شود.

برای جلوگیری از خطر سرنگونی ضخامت برش خورده و نگهداری آن ها در حالت قائم در هنگام حمل، می توان صفحات برش را گچ کاری کرد و یا آنها را به یکدیگر محکم بست. زیرسازی مناسب بلوک سنگ بر روی سکوی دستگاه برش اهمیت ویژه ای دارد و باید با دقت کامل انجام گیرد، زیرا در اثر افتادن صفحات برش خورده به سمت خارج، خطرات جانبی برای اپراتور به همراه دارد و با واژگونی بلوک سنگ به طرف داخل و گیرکردن تیغ اره به ماشین برش صدمه می زند. یکی از متداول ترین روش های زیرسازی گچ کاری است.

مرحله دوم: تقویت کننده های سنگ

بعد از برش، ورقه های سنگ به صورت پلاک وارد دستگاه ساب می شود. ساب در سنگ های مختلف دستور العمل های متفاوتی دارد. در گرانیت و چینی کاملا یکسان است و سنگ فقط با لقمه های ساب طراحی ، سابیده و براق می شود. در صورتی که سنگ خرد شده یا داری ترک باشد باید قبل از ورود به دستگاه ساب “توری رزین” شود. یعنی قبل از ورود به دستگاه سنگ را به وسیله شبکه توری و ماده ای که چسب توری معروف است می چسبانند. این کار باعث می شود که سنگ استحکام و یکپارچگی خود را در حین ساب حفظ نماید.
برای تقویت سنگ و جلوگیری از شکسته شدن سنگ به هنگام فرآوری و بعد از نصب، از تقویت کننده ها استفاده می شود. تقویت کننده ها معمولا عملکرد خوبی دارند و به کمک آنها می توان سنگ هایی را که فرآوری آنها هزینه بالایی دارد، به چرخه تولید وارد کرد. با استفاده از چسب های تقویت کننده و با در نظر گرفتن نوع سنگ، میزان ترک ها و شیارهای آن می توان سنگ را تقویت کرده، خلل و فرج و شیارها را پر کرده و از باز شدن ترک ها و شیارهای طبیعی سنگ به هنگام فرآوری در زمان نصب و استفاده از سنگ جلوگیری کرد.
نوعی از این چسب ها دو جزئی هستند و بر پایه رزین های اپوکسی طراحی و ساخته شده اند. در صورت استفاده از رنگ در این چسب ها، رنگ شیار های پر شده تحت تاثیر رنگ چسب قرار می گیرند.
البته لازم به توضیح است که در بعضی از خطوط تولید، مراحل ساب، صیقل و برش به ابعاد مختلف به صورت معکوس عمل می کند و ممکن است بسته به نوع دستگاه ها، برش طولی در مراحل اولیه صورت گیرد.

سنگ مرمریت اسپادانا سیلک

کوره طبقاتی:

بعد از تقویت کردن سنگ در خطوط تولید اسلب، ورقه ها از کوره ی طبقاتی با دمای ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد به منظور تسریع در روند تولید خشک شدن و عمل آوری اپوکسی استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که در خطوط تولید تایل از کوره طبقاتی استفاده نمی شود (بدلیل اندازه بزرگ تر اسلب تقویت این ورقه ها معمول تر است و نیز بدلیل حمل و جابه جایی نسبتا سخت تر اسلب به منظور خشک شدن در هوای آزاد اخیراً از اتاقک های گرمخانه ای نیز به منظور خشک کردن انواع سنگ استفاده می شود).

مرحله بهبود کیفیت سنگ های تزیینی و نما:

روش های بهبود کیفیت سنگ:

در کاربرد سنگ های تزیینی و نما مشکلاتی نظیر گونیا نبودن، ناهمخوانی ضخامت و عدم یکنواختی ابعاد پلاک ها وجود دارد که باید با افزایش دقت ماشین آلات و نیروی انسانی مرتفع شود. عوامل موثر در کیفیت سنگ های تزیینی و نما:
کیفیت سنگ خام
ماشین آلات و تجهیزات معدنی و سنگبری
نحوه استخراج، برش، ساب و صیقل سنگ
نیروی انسانی
دقت در انتخاب و نصب سنگ
کنترل کیفیت: انتخاب از سنگ برحسب کیفیت و شرایط محیطی قابل انطباق با آن

سنگ مرمریت اوشن ماربل صادراتی

رنگ آمیزی سنگ:

روش ها مختلفی برای رنگ آمیزی سنگ ها وجود دارد. در مورد بعضی از آنها، به ویژه سنگ های سیاه، سبز و قرمز می توان از واکس های رنگی موجود در بازار استفاده کرد اما رنگ حاصل از این روش دائمی نیست و در اغلب موارد باید به طور مرتب واکس را تجدید کرد.روش دیگر رنگ آمیزی سنگ، بتونه کاری یا بتونه های رنگی است. بدین ترتیب که به هنگام بتونه کاری، از بتونه ای با رنگ مشخص استفاده می کنند و بعد از ساب و صیقل، رنگ بتونه با سنگ ترکیب رنگی ایجاد می کند.
در مرحله ساب و صیقل نیز می توان از پودرهای رنگی استفاده کرد که تا حدودی می توانند رنگ سنگ را تغییر دهند. در این روش اگر پودری که استفاده می شود رنگ بخصوصی داشته باشد، علاوه بر ساب و صیقل، رنگ سنگ را نیز عوض می کند.
در روش های جدید رنگ آمیزی سنگ را تحت فشار قرار می دهند تا رنگ در داخل بافت سنگ نفوذ کند و بدین ترتیب سنگ رنگ جالبی به خود می گیرد که بسیار طبیعی نیز به نظر می رسد.
برای رنگ آمیزی سنگ از حوضچه های رنگ نیز استفاده می کنند، بدین ترتیب که سنگ را به مدت زیادی داخل این حوضچه های رنگ قرار می دهند تا رنگ را به خود بگیرد.

رزین کاری سنگ:

بتونه کاری معمولا روی سنگ تراورتن بدلیل تخلخل بالا در این سنگ انجام می شود و سنگ های دیگر را به ندرت بتونه کاری می کنند. بتونه کاری تراورتن به سلیقه، جلوه مورد نظر و کاربرد سنگ بستگی دارد. علاوه بر بتونه کاری می توان از ماستیک های اپوکسی و پلی استر هم استفاده کرد که در اصطلاح بازار به هر دو رزین می گویند البته رزین ماده اولیه و سازنده هر دو نوع می باشد.

رزین پلی استر در حالت های مایع، نیمه جامد و جامد کاربرد دارد. رزین ها در دو نوع شفاف و رنگی موجود می باشند که نوع رنگی می تواند رنگدانه های مختلفی داشته باشد. در اغلب سنگبری ها از این رزین به دلایل ارزان بودن، نیاز نداشتن به تجهیزات ویژه، قابلیت خشک شدن در آفتاب، مقاومت در برابر اشعه ها و داشتن ویسکوزیته بالا استفاده می شود. هر دو نوع رزین ذکر شده برای گیرش بهتر نیاز به هاردنر (سفت کننده) دارند. زمان واکنش در نوع پلی استر سریعتر از نوع اپوکسی است و به خاطر ویسکوزیته بالا و گیرش سریع، عمق نفوذ کمتری دارد. بعد از اینکه سطح سنگ به وسیله رزین پوشیده شده به منظور پخت رزین از کوره استفاده می شود.
در صورتی که بخواهیم فرآوری بهتری روی سنگ انجام شود و سنگ با ارزش تر شود از رزین اپوکسی استفاده می کنیم. این رزین قیمت بالاتری نسبت به سیمان و پلی استر دارد ولی در مقابل UV مقاوم است یعنی در مقابل آفتاب زرد نمی شود.
جنس رزین اپوکسی بسیار محکم تر از پلی استر است. با اینکه استفاده از این رزین در بازارهای جهانی رایج است در ایران آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
نکته قابل توجه این است که هر رزینی که از آن استفاده می کنیم باید ضریب انبساط طولی و حجمی نزدیک به سنگ داشته باشد، سطح آن پس از استفاده، ساب بردارد و پس از مصرف نشست نکند. همچنین رزین ها قابلیت تغییر رنگ دارند. معمولا رنگ آنها را با سنگ هماهنگ می کنند. البته رزین شفاف رنگ ندارد و در سنگ های مرمر و تراورتن هایی با ارزش که سوراخ سطحی دارند استفاده می شود.
نوع دیگر رزین به لحاظ رنگ، رزین بیرنگ است که به طور تخصصی جهت کار بر روی سنگ مرمرهایی ساخته شده که باید نور را از خود عبور دهند.
روش دیگر رزین کاری، روش UV است. تفاوت آن با رزین های دیگر در این است که هاردنر یا سخت کننده آن، اشعه ی UV است. در آن هیچ هاردنر شیمیایی استفاده نشده است.

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۷:۱۶
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

 

سنگ کف سالن

سنگ‌های ساختمانی به دلایل گسترده ای، سال‌ها به عنوان گزینه اصلی و پرطرفدارترین مصالح ساختمانی جهت اجرا و طراحی کف سالن مورد استفاده قرار می‌گیرند. باتوجه  به سرچشمه سنگ‌های ساختمانی از دل زمین ، موجب شده تا از تنوع رنگ زیادی برخوردار گردند و مطابق آن، هر نوع سلیقهای را برای سنگفرش کف سالن ساختمان، مورد پوشش قرار دهد . در ادامه به بررسی انواع مختلف سنگ‌های ساختمانی مورد استفاده جهت کف سالن خواهیم پرداخت و قیمت سنگ کف سالن باتوجه به نوع سنگ موردنظر از بازه‌های قیمتی برخوردار می‌باشد .

فروش فوق العاده سنگ‌های مرمریت طوسی و مشکی به صورت اسلب و کوپ برای کف سالن . جهت دریافت اطلاعات بیشتر با 09911019589 تماس بگیرید

برای نمونه می‌توان به سنگ مرمر اشاره کرد که از درخشندگی بالایی در کف ساختمان برخوردار بوده و  باتوجه به معایبی چون خراش پذیری و لکه پذیری هنوز به عنوان یکی از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی جهت کف سالن می‌باشد . سنگ گرانیت دیگر سنگ‌های ساختمانی مورد استفاده جهت سنگفرش کف ساختمان می‌باشد که از خصوصیات اصلی آن می‌توان به استقامت بالای گرانیت اشاره کرد و همین مورد موجب شده تا از گرانیت بیشتر جهت سنگفرش اماکن عمومی و آموزشی چون دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد . سنگ تراورتن یکی دیگر از انواع سنگ ساختمانی مورد کاربر جهت سنگفرش کف سالن پذیرایی می‌باشد که از این سنگ  بیشتر برای طراحی‌های سنتی و باستانی جهت سنگفرش کف سالن مورد استفاده قرار می‌گیرد . سنگ مرمریت یکی از پراستفاده‌ترین سنگ‌های ساختمانی در کف سالن بوده و بیشترین کاربرد آن در ساختمان‌های مسکونی و تجاری می‌باشد و سنگ مرمریت از طرح و رنگ‌های متنوعی برخوردار می‌باشد که موجب شده تا هر نوع سلیقه ای را مورد پوشش خود قرار دهد .

قیمت سنگ کف سالن

قیمت سنگ کف سالن به پارامترهای متنوعی بستگی دارد که در این بین می‌توان در ابعا د ، ضخامت ، رنگ و نوع سنگ مورد نظر اشاره  کرد که هرکدام بر روی قیمت سنگ کف سالن به صورت مستقیم تاثیرگذار می‌باشند . جهت دریافت6 لیست قیمت انواع سنگ کف سالن باما در تماس باشید . گروه سنگ gloriamarble آماده خدمت رسانی در زمینه خرید و فروش انواع سنگ کف سالن در شهرهای اصفهان ، تهران و سایر شهرهای ایران را دارا می‌باشد .در این بخش باید به یکی از رنگ‌های پرکاربرد در طراحی‌های لوکس و لاکچری نیز اشاره ای داشته باشیم،زمینه رنگ طوسی که سنگ مرمریت اسپادانا سیلک به عنوان گزینه اصلی جهت پوشش این نیاز مطرح بوده و شما می‌توانید جهت دریافت قیمت سنگ کوپ و اسلب مرمریت اسپادانا سیلک جهت استفاده در کف ساختمان با ما در تماس باشید.

سنگ مرمریت کف سالن

در پاراگراف ابتدایی اشاره ای به ابعاد سنگ‌های مورد استفاده در کف سالن پرداختیم اما باید به این نکته اشاره کرد که هر آنچه از ظر سایز بندی در ابعاد بزرگتری باشد به نوعی نقش و ظاهر سنگ بهتر قابل نمایش بوده و به نوعی می‌توان یکدستی را در آن مشاهده کرد. به صورت عمده این نوع سنگ‌ها در ابعاد 80*80،60*60،50*50 و همچنین 40*40 و کمتر از آن در ایران فرآوری می‌شوند و از نظر قیمتی نیز همانطور که در ابتدا اشاره کردیم نسبت ابعاد با قیمت موازی بوده و با افزایش ابعاد درخواستی قیمت نیز به نسبت آن افزایش خواهد یافت.

در پایان لازم می‌دانم به این نکته اشاره ای داشته باشم که سنگ‌های متعددی را جهت استفاده در کف سالن نام بردیم ولی آیا در واقعیت می‌توان از تمام آن‌ها در این بخش استفاده کرد؟ با توجه به تجربه و مشاهداتی که صورت گرفته بیشتر مشتریان تنها از سنگ‌های چینی و مرمریت به صورت گسترده در این بخش استفاده می‌کنند و البته در تعداد اندکی از ساختمان‌ها نیز اقدام به تهیه سنگ مرمر می‌شود. دلیل محدود شدن انتخاب در این دو نوع سنگ ساختمانی را می‌توان در تنوع رنگ و طرح آن‌ها جویا شد که موجب شده تا هر نوع سلیقه ای را تحت پوشش قرار دهد .
 

call number

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۶:۳۱
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

سنگ پلاک

سنگ هایی که در ساختمان سازی کاربرد دارد، سنگ پلاک که از زمان های قدیم استفاده از آن رواج داشته است. اما استفاده وسیع و فراگیر آن در کشور حدود 50 سال پیش۵ رواج یافت.

 سنگ پلاک نه تنها در تزیین نمای ساختمان، بلکه در تزئینات داخل ساختمان، در کف، دیوار، پله و وسایل تزئیناتی نظیر گلدان شمعدان جدول و جوی و ... استفاده می شود.  برای تهیه سنگ پلاک قطعات بزرگ سنگ را از کوه (معدن سنگ) استخراج می کنند و پس از حمل به کارخانه سنگبری ، در ابعاد و ضخامت های (1 تا 5 سانتی متری) به صورت سنگ پلاک می برند .

ضخامت و ابعاد پلاک با توجه به نوع مصرف و سلیقه ی مشتری به شرح زیر تغییر می کند :

-سنگ پله با ضخامت بیش از 5 سانتی متر

-پوشش نمای خارجی و کف ساختمان و یا پوشش دیواره های داخلی ساختمان با ضخامت 2 تا 5 / 2 سانتی متر و ابعاد متفاوت

-کاشی برای پوشش داخلی حمام و آشپزخانه با ضخامت 5 تا 10 میلی متر و ابعاد 20 × 10 سانتی متر .

در این حالت دقت در یکنواخت بودن ضخامت و طول وعرض کاشی و گونیا بودن اضلاع بسیار مهم است.

پس از برش به ضخامت دلخواه سنگ را صیقل می دهند . اما نکته مهمی که باید همواره به آن توجه داشت این است که در صورت استفاده از سنگ های پلاک بایستی از این سنگ ها در برابر رطوبت یخبندان مراقبت نمود.

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۱:۴۹
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

خرید سنگ لایم استون سمیرم

لایم استون ( LimeStone ) سنگ آهک در صنایع شیمیایی به عنوان یک ماده اولیه و همچنین برای خنثی کردن اسید و به عنوان کمک ذوب،عامل چسبدنگی و... بکار می رود. از مزایای این سنگ قیمت مناسب و رنگ یک دست و سفید آن و از معایبش مقاومت کم در برابر فرسایش است از این رو از این سنگ تنها برای مکانهای دور از رطوبت و فرسایش میتوان توصیه کرد. سنگ لایم استون سنگی آهکی و رسوبی است که به عنوان سنگ های رسوبی شیمیایی میباشد و این است که عمد تاً از کلسیت تشکیل شده است. این سنگ در پله ها و کف راهرو ها و سرویسها مناسب نیست که در خرید سنگ لایم استون باید به آن توجه کرد. سنگ سمیرم یکی از انواع مرغوب لایم استون ها در ایران میباشد.
البته در چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی و علم نانو در برابر جذب بالای آب مقاوم سازی می شود . لایم استون زمانی که با نانو پوشش داده می شود با توجه به قیمت مناسبی که نسبت به سنگ های  تراورتن سفید دارد، می توان در نمای ساختمان هم از آن استفاده کرد. 

این در حالی است که سنگ لایم استون اغلب برای دیواره های داخلی ساختمان مناسب استفاده است. به نسبت سنگ مرمر و مرمریت بسیار جوان تر بوده یا در معرض فشار و حرارت زیاد قرار نگرفته است لایم استون متشکل از(CaCo3) و در نوع و شکل ظاهری بلور های تشکیل دهنده متفاوت هستند. لایم استون نسبت به سنگ مرمر و مرمریت بیشترین میزان جذب رطوبت را دارد و در برابر فرسایش مقاومت کمتری دارند.

لایم استون سمیرم از محبوب ترین و پرمصرف ترین سنگ های لایم استون می باشد

خرید فروش اطلاع از قیمت تماس با: 09911019589

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۳۵
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

قیمت خرید سنگ مرمریت طوسی اسپادانا سیلک

همان طور که میدانید بازار صادرات سنگ مرمریت بسیار پر رونق است و سنگ مرمریت طوسی اسپادانا سیلک یک سنگ زیبا می باشد و توانایی این را دارد که بازار بیشتر صادرات را به سوی خود بکشاند.

کشور های چین و هند سنگ کوپ مرمریت طوسی اسپادانا سیلک را خریداری میکنند و برای فرآوری سنگ کوپ مرمریت طوسی آن را به کشور خود ارسال می کنند تا از تکنولوژی بالا بهره ببرند و سنگ را به بهترین شکل ممکن فرآوری کنند.

تخفیف در قیمت خرید کوپ سنگ مرمریت طوسی

اگر برای تهیه این سنگ مستقیما با معدن در ارتباط باشند می توانند با هزینه کمتری سنگ کوپ مرمریت طوسی اسپادانا سیلک تناژ مورد نیاز خود را تامین کنند. کارشناسان ما می توانند در این زمینه کمک زیادی به مشتریان عزیز کنند و بهترین خرید را داشته باشند.

کاربری سنگ مرمریت طوسی اسپادانا سیلک

سنگ مرمریت در ساختمان در قسمت های متفاوتی به کار می رود. از سنگ مرمریت می توان در کف، دیواره های راه پله، پله و ورودی ها استفاده کرد. حال این استفاده بستگی به سلیقه طراح دارد که به چه شکل آن را در نظر گرفته باشد و بتواند اجرا کند.

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۲:۵۰
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

 

محیط های گسترش سنگ مرمریت در ایران

دکتر مؤمن زاده در مقاله ای تحت عنوان گسترش جغرافیایی – استراتیگرافی سنگهای تزئینی و نما در ایران ( سال ۶۷ ) ابتدا اطلاعات زمین شناسی و موقعیتی معادن فعال سنگ را در ایران جمع آوری کرده است و سپس این کانسارها را بر اساس نوع سنگ تزئینی ، موقعیت لیتواستراتیگرافی و پترولوژیکی مجموعه سنگهای در بر گیرنده آنها به هفت گروه اصلی تقسیم بندی کرده است :
۱- کانسارهای سنگ مرمریت مجموعه دگرگونی – ولکانیکی پالئوزوئیک و پرموتریاس
۲- کانسارهای سنگ مرمریت ژوراسیک – کرتاسه
۳- کانسارهای سنگ مرمریت و آهک کرتاسه
۴- کانسارهای سنگ مرمریت مجموعه اقیولیتی آمیزه رنگین کرتاسه بالائی و ترسیر
۵- کانسارهای آهکی و سنگ مرمریت سازندهای قم – آسماری
۶- کانسارهای سنگ مرمر اونیکس و تراورتن پلیو – کوارتز
۷- کانسارهای سنگهای آذرین معروف به گرانیتی

گسترش سنگ مرمریت و سنگ در برگیرنده آن در ایران

سپس شرح اجمالی هر زون و هر دسته از کانسارها بر اساس مشخصات زمین شناسی سنگهای در بر گیرنده و نوع سنگ ارائه نموده است :
۱- معادن سنگ مرمریت مجموعه دگرگونی – ولکانیکی پالئوزوئیک بالا و پرموتریاس
بیشترین و مهمترین ذخایر شناخته شده سنگ مرمریت کشور در بخش مورد بحث بر روی دو نوار مجزا از یکدیگر شامل یک نوار اصلی شمالغربی– جنوب شرقی درزون سنندج – سیرجان و یک نوار فرعی در خراسان واقعند . نوار اول را به جهت اینکه از سنندج شروع و به سیرجان ختم می شود به این نام خوانده اند و نوار خراسان را به همین دلیل ، مشهد – قائن می نامند .
لیتولوژی سنگهای در بر گیرنده معادن مرمریت عمدتا” عبارت است از تناوبی از شیست سبز ، آمفیبولیت ، مرمر دولومیتی یا آهکی ، فیلیت ، سریسیت ، سرپانتیت ، گینس ، گرانیتوئیدگابرو .
پیروکسینت و دیگر سنگهای اولترامافیک و اولترابازیک که در حقیقت یک مجموعه افیولیتی را تشکیل می دهد . آنچه به عنوان مرمریت مورد استفاده قرار می گیرد لایه ها و عدسی های بزرگ و کوچک مرمریت دولومیتی و آهکی است که به تناوب در ستون استراتیگرافی مجموعه افیولیتی تکرار شده است . سنگ مورد استفاده عبارت است از کربنات کلسیم و منیزیم که نسبت منیزیم به کلسیم در بخش های مختلف متفاوت است . در نوار سنندج – سیرجان بیشتر ذخایر مرمریت در حقیقت دولومیت سفید و خالصی هستند که گاهی علاوه بر ارزشی که از نظر سنگ نما و تزئینی دارند به عنوان دولومیت خالص ( نسوز ، پودر دولومیت ) نیز ارزنده اند . در بعضی بخش ها نیز مقدار منیزیم در حدی نیست که دولومیت تشکیل شود .
درجه کریستالیزاسیون : از نظر کریستالیزاسیون محصولات این دو نوار عبارتند از کربنات کریستالیزه با درجات کریستالیزاسیون متفاوت از درشت بلور تا ریز بلور . در واقع سنگهای رسوبی فاقد کریستال هستند و کریستالیزاسیون محصول فرآیند دگرگونی در سنگ می باشد . دگرگونی باعث می شود که بلورها رشد کنند و سنگ دوباره کریستالیزه شود .
در اینجا با اینکه سنگهای رسوبی داریم اما به دلیل اینکه نوع تشکیل آن به شکلی است که در هنگام رسوبگذاری و دیاژند تغییراتی ایجاد می شود که یک نوع خالص دگرگونی خفیف در سنگ ایجاد می شود . بنابراین این سنگها با اینکه رسوبی هستند و در اثر رسوبگذاری ایجاد شده اند و قاعدتا” نباید کرستال داشته باشند . دارای کریستالهای ریز تا درشت هستند .
درجه کریستالیزاسیون یعنی ریز یا درشت بودن دانه های کریستالی به حدرجه خلوص و یا داشتن ناخالصی در موقع رسوب گذاری و در مرحله دیاژنز بستگی دارد . به طوری که اگر لجن کربنات در محله رسوب از آب دریا ، در طول زمانی قابل توجه با درجه خلوص زیاد انباشته شده باشد و ضخامت های چند سانتی متری یا چند متری از کربنات یکدست و خالصی را تشکیل دهد . در مرحله دیاژنز رشد کامل کریستالها حاصل شده و تحولات بعدی از جمله دگرگونی عمل کریستالیزاسیون را بهبود می بخشد . بدین معنی که کربنات کاملا” خالص که در اینجا وجود دارد با توجه به طول زمان طولانی ، فرصت کافی دارد که بلورهای خود را رشد دهد و بدین ترتیب بلورهای درشت تشکیل می شود .
در صورتی که لجن کربنات خالص نباشد به دنبال تحولات فصلی ، سالانه و یا دوره ای ناشی از شرائط اقلیمی و یا تحولات ولکانیزم دریائی ، از قشرهای خالص تر و ناخالص به صورت یک در میان تشکیل شده باشد و این قشرها نازک باشند وجود همین ناخالصی ها عملا” کریستالیزاسیون را مختل می کند و عمل کریستالیزاسیون به صورت کامل انجام نمی شود و بلورها ریز دانه می شوند ( در واقع یکی از بهترین راه های جلوگیری از کریستالیزاسیون و رشد یکدست در یک مجموعه ورود ناخالصی در آن می باشد ) سپس در مرحله دیاژنز و سنگ شدن ، علاوه بر عمل کریستالیزاسیون ، عمل چین خوردن درون لایه ای و فشرده شدن و تغییر حجم طبقه لجن در حال سنگ شدن نیز انجام می گیرد و لایه های ظریف با خصوصیات مختلف کربنات خالص و ناخالص را چین موجی داده و بافت زیبایی را ایجاد می نماید که در واقع بعضی سنگ مرمریت های مطبق مثل مرمریت خلج مشهد از این دسته می باشند .
این تحولات دیاژنز در واقع خود نوعی دگرگونی خفیف می باشد که در حین تشکیل رسوبات رخ می دهد و شدت آن بستگی به نوع رسوب و شرایط محیطی دیاژنز دارد .
در مجموع برای تشکیل سنگهای مورد بحث در نوارهای فوق ، وجود فاز دگرگونی الزامی نیست بلکه درجه خلوص لجن کربناتی و مراحل دیاژنز و درجه ناخالص ها برای درجه های شدید و خفیف کریستالیزاسیون کافی می باشد .

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۲:۲۷
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

رنگ سیاه و سفید در سنگ مرمریت

رمز عجیبی در سیاه و سفید است که عمیق‌ترین رموز کیهانی را تحت تاثیر قرارمی‌دهد. شیمیدان‌های باستان، تعالیم متعددی را در زمینه نیروهای متضاد موجود در رنگ‌های سیاه و سفید ارائه می‌داده‌اند و معتقد بوده‌اند که از امتزاج دو رنگ سیاه و سفید، نتایج زیادی مترقب است. تعادل کامل بین این دو رنگ، به‌نام “پولاریتی”(جاذبه مغناطیسی) خوانده می‌شود. “واقعیت” نیز یک “پولاریتی”Polarity است. زمانی‌که ما به این مرحله از تعادل برسیم، زمین جدیدی خلق خواهدشد. از امتزاج سفید و سیاه، تکامل بشر به هدف خویش که فرشته بودن است می‌رسد.

رنگ سیاه و سفید

سنگ سیاه و سفید

خطوط ، نقوش و رگه هایی موجود بر روی سنگ مرمر سیاه بیش از مرمر سفید خودنمایی می کنند از این رو از سنگ مرمر سیاه می توان به عنوان عنصری دکوراتیو در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. اما باید دید چگونه و در چه فضاهایی از سنگ مرمر سیاه می توان استفاده کرد؟

سنگ مرمریت اوشن ماربل
 

 

 

 

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۱۴
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

تایل سنگ لایم استون سمیرم

اگر تمایل به استفاده از  تایل سنگ لایم استون سفید سمیرم دارید خصوصیات این سنگ را هم می شناسید رنگ این سنگ طبیعی سفید همراه با دانه های با تراکم کم قهوه ای رنگ می باشد. این سنگ قابلیت جذب آب بالایی دارد به همین خاطر بهتر است در جاهایی مثل حمام یا استخر استفاده نگردد. این سنگ به اشکال اسلب تایل و کوپ قابل عرضه است.

سنگ لایم استون در واقع از خانواده ی مرمریت است که کامل نشده و به همین علت آهک زیادی دارد. سنگ های لایم استون با توجه به جذب آب بالا و مقومت فشاری پایین ساب پذیری خوبی ندارد.

به همین علت ما پیشنهاد میکنیم در نماهای خارجی و فضاهای مرطوب از این سنگ استفاده نشود.

قیمت سنگ لایم استون سمیرم

سنگ لایم استون سفید سمیرم به علت قیمت مناسب تری که نسبت به مرمریت دارد در نماهای داخلی، دکوراسیون و… از آن استفاده میشود.

سنگهای لایم ستون مقاومت خوبی در برابر سرما و یخ زدگی دارند.

از کشورهای خارجی می توان استرالیا را نام برد که علاقه زیادی برای استفاده از سنگهای لایم استون را دارد. این سنگ به اشکال اسلب تایل و کوپ قابل عرضه است.

بهترین سنگ های لایم استون در بازار سنگ ایران لایم استون سمیرم است.
معدن لایم استون سمیرم در شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان قرار دارد. این سنگ طبیعی که در بازار به مرمریت سمیرم معروف است در ابعاد طولی فرآوری میگردد.

📲لطفاجهت اطلاع از قیمت تایل 40 طولی لایم استون سمیرم و عرضه مستقیم کوپ از معدن سنگ سمیرم با شماره 09911019589 تماس بگیرید

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۹
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

کاربرد اسلب سنگ مرمریت در معماری

زمانی معماری تنها جهت رفع نیازهای اولیه زندگی بشر بود ولی به تدریج چرخه فراتر از آن رفت و از ان به عنوان یک وزنه در جهت بهبود کیفیت زندگی بشر استفاده گردید. تاریخ معماری با تاریخ زندگی همزمان بوده و با نگاه به آثار گذشته،همواره متوجه خواهید شد که بشر با داشته های خود به بهترین طراحی ها چه در فضای بیرون و چه در فضای داخلی پرداخته است. تمرکز عمده ما در این بخش بر روی طراحی دکوراسیون داخلی بوده و نقشی که سنگ اسلب در دکوراسیون داخلی داشته است.

 کاربرد اسلب سنگ مرمریت

معماری و فضا ارتباط تنگاتنگی با همدیگر داشته و فضا می تواند زمانی سیاه و سفید،زمانی رنگین و زمانی باز و نیمه باز باشد و توجه به این مسئله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. معماری ترکیبی از هنر و تکنیک است و زمانی که این دو با همدیگر ترکیب می شوند،منجر به خلق آثاری منحصر به فرد خواهد شد. ولی ما اعتقاد داریم که این چرخه،ضلع دیگری نیز دارد و ما آن را تکنولوژی می نامیم.با یک مثال این موضوع را ادامه می دهیم. قطعا همگی شما،ساختمان های مربوط به 20 یا 30 سال پیش را مشاهده کرده اید که هر کدام به نوعی از سنگ های ساختمانی در کف یا بدنه و یا بخشی دیگر از ساختمان استفاده کرده اند.

کاربرد اسلب سنگ مرمریت اوشن بلک در معماری

کاربرد سنگ ساختمانی دراین قبیل از ساختمان ها ،تنها نقش پوششی داشته و کمتر به فکر استفاده از آنها به عنوان متریالی جهت طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته،اما با پیشرفت تکنولوژی و با تولید سنگ های ساختمانی در ابعاد اسلب،منجر شد تا نقش و نگار سنگ در ابعاد بزرگ کاملا خود را نمایان کند تا جایی که در بسیاری از پروژه ها،طراحان و معماران از انواع سنگ ساختمانی از جمله سنگ مرمریت اوشن بلک  در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. این کاربرد محدود به بخش خاصی نیست و مشاهده شده که در طراحی لابی،هتل،رستوران،مجتمع های تجاری،اداری،مسکونی و… مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ مرمریت اوشن بلک با رنگ مشکی و ایینه مانند خود محیط را لوکس و شفاف می کند و زیبایی و ظرافت طبیعت را به محیط هدیه می کند. اسلب سنگ مرمریت اوشن بلک تابلو نقاشی زیبایی است که حاصل تلاش میلیون ها سال رسوبگذاری و تلاش طبیعت است.

همانطور که قبلا نیز اشاره نمودیم این سنگ ایده آل ترین انتخاب جهت استفاده در فضای داخلی است و از طرفی رنگ زیبا و ساب پذیری آن توانسته آن را از دیگر سنگ ها متمایز نماید. سطح صیقلی، جلای بی نظیر و رنگ زیبای سنگ مرمریت او شن بلک باعث شده از این سنگ به عنوان کفپوش و دیوارپوش در ساختمان استفاده شود.

 

 

 

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۲:۵۸
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک

قیمت سنگ لایم استون

قیمت سنگ های لایم استون به عوامل زیر بستگی دارد :

    - کیفیت و آنالیز سنگ
مهمترین پارامتر کیفیت سنگ ، آنالیز فیزیکی و شیمیایی آن سنگ میباشد . و هر چه قدر آنالیز سنگ لایم استون به حد مطلوب نزدیکتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است و به مراتب قیمت بالاتری خواهد داشت
    - درجه کیفی سنگ لایم استون
درجه کیفی سنگ لایم استون در تعیین قیمت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . و گاها درجه سوپر سنگ های مشابه قیمتی کمتر از درجه 2 همان سنگ را دارد .

لایمستون


    - رنگ و طرح متفاوت
سنگ های لایم استون تنوع رنگی زیادی ندارند و اکثر سنگ های لایم استون کرم و سفید هستند و هر چقدرسنگ روشنتر و سفید تر و نا خالصی کمتری داشته یاشد از محبوبیت و قیمت بالاتری برخوردار است .
   - میزان تخلخل سنگ
سنگ های لایم استون کم و بیش تخلخل دارند و هر چقدر تخلخل لایم استون کمتر باشد از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است .
   - قطر و ابعاد سنگ
سنگ های لایم استون بیشتر در نمای داخلی ساختمان استفاده میشوند و در سنگ نما به جهت جلوگیری از سقوط سنگ، میبایست توسط اسکوپ مهار گردد و ضخامت سنگ لایم استون برای اسکوپ نمودن سنگ اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چقدر ضخامت سنگ بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد . سنگ های لایم استون در ایران عمدتأ بصورت ۴۰ طولی فرآوری میگردد و قیمت ابعاد خارج از عرف ۴۰ طولی بسته به میزان سفارش و ابعاد مورد نیاز بصورت توافقی تعیین میگردد .
   -  نوع فرآوری سنگ
نوع فرآوری سنگ نقش تعیین کننده ای در قیمت سنگ لایم استون دارد .  دقت در برش و گونیا بودن سنگ ، میزان ساب و پولیش سنگ  و نوع بسته بندی و حمل ونقل سنگ در قیمت سنگ های لایم استون تاثیر خواهد داشت . 

call number

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۵:۱۰
Glory luxe marble مرمریت مشکی اوشن بلک