http://gloriamarble.com/ua-158870522-1

خرید فروش صادرات سنگ نما در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت نمایندگی سنگ گرانیت سبز، سنگ مرمریت سفید، سنگ مرمریت اوشن بلک، سنگ مرمریت در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت نمایندگی سنگ گرانیت سبز، سنگ مرمریت سفید، سنگ مرمریت اوشن بلک، سنگ مرمریت در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت سنگ نما،خرید فروش سنگ گرانیت ، گرانیت آبرنگی،سنگ جدول، سنگ نما سفید،سنگ مرمریت سیاه، سنگ نما قهوه ای، کوپ سنگ مرمریت اسپادانا سیلک، کوپ سنگ مرمریت اوشن ماربل، اسلب سنگ مرمریت اسپادانا یلک، اسلب سنگ مرمریت اوشن ماربل، قیمت سنگ مرمریت، کوپ سنگ مرمریت طوسی، کوپ سنگ مرمریت اوشن ماربل، قیمت سنگ مرمریت، قیمت سنگ ساختمانی، سنگ مرمریت سمیرم، مصالح ساختمانی، نمایندگی فروش سنگ نما در اصفهان،خرید و فروش اسلب و کوپ صادراتی اصفهان،فروش سنگ گرانیت سبز، گرانیت مشکی، گرانیت نطنز، فروش سنگ مرمریت اوشن بلک، ۰۹۹۱۱۰۱۹۵۸۹ گلوریا کارگران

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۹، ۰۷:۱۴ - چت روم
    عاالی

مخاطرات سنگ گرانیت بعنوان مصالح ساختمانی

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰ ق.ظ

مخاطرات سنگ گرانیت  به عنوان مصالح ساختمانی

تشعشعات طبیعی تولیدی از مصالح ساختمانی به ویژه سنگهای گرانیتی به گاز رادیو اکتیو رادون و تورون تبدیل و اگر این تشعشعات در فضای کاملا بسته ایجاد شود با تجمع در محیط به ریه انسان وارد می شود و با ماندگاری خود می تواند اثرات سویی در سلامتی انسان داشته باشد .

خطرات استفاده از گرانیت در نمای داخلی ساختمان

 

 

مخاطرات سنگ گرانیت  به عنوان مصالح ساختمانی به کار رفته در  نمای فضاهای مسکونی

نتایج پژهشگران دانشگاه تبریز نشان می دهد در بین عوامل طبیعی ، خاک و سنگها در تشعشعات طبیعی نقش اصلی دارند و در بین رسوبات و خاک ها ، سنگهای گرانیتی به دلیل داشتن مواد اورانیوم ، توریوم و پتاسیم رادیو اکتیو ، دارای مواد پرتوزای بالایی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و مجری این طرح پژوهشی گفت : تشعشعات طبیعی تولیدی از مصالح ساختمانی به ویژه سنگهای گرانیتی به گاز رادیو اکتیو رادون و تورون تبدیل و اگر این تشعشعات در فضای کاملا بسته ایجاد شود با تجمع در محیط به ریه انسان وارد می شود و با ماندگاری خود می تواند اثرات سویی در سلامتی انسان داشته باشد .

 در صورت استفاده از سنگهای گرانیتی در فضاهای بسته، با تهویه هوای این محیط ها می توان از تجمع گازهای پرتوزا مانند گاز رادون و تورون به آسانی جلوگیری کرد.



 

وی با بیان اینکه استفاده از سنگ های گرانیتی در محیط باز و نماهای ساختمانی مشکلی ندارد ، در مورد به کارگیری این نوع مصالح در فضاهایی مانند راه پله ها نیز گفت: در راه پله ها و فضاهای بسته ای که از تهویه مناسب برخوردارند ریسک خطر به مراتب کمتر می شود.

احمد جهانگیری دانشیار گروه زمین شناسی دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز با همکاری صالح اشرفی عضو هیات علمی گروه فیزیک هسته ای دانشگاه تبریز این طرح پژوهشی را در مدت یک سال و با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون ریال اجرا کرده اند.
سنگ های گرانیت در  ساختمان ها به صورت نمای داخلی و خارجی می تواند موجب تابش اشعه پرتوزا به انسان شود،

بطوریکه گرانیت ها دارای کانی های فرعی (مانند زیرکن، آپاتیت و تیتانیت) هستند، که باعث می شود غلظت عناصر رادیواکتیو درسنگ گرانیت افزایش می یابد. میانگین شاخص های خطر در گرانیت ها برای اماکن عمومی کمتر از حد مجاز است که توسط UNSCEAR تعیین شده است، اما بدلیل احتمال خطر تشعشع این گرانیت ها در فضاهای داخلی ساختمان و بعنوان دکوراسیون و تجهیزات زینتی کاربرد آنها جایز نمی باشد. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی