http://gloriamarble.com/ua-158870522-1

خرید فروش صادرات سنگ نما در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت نمایندگی سنگ گرانیت سبز، سنگ مرمریت سفید، سنگ مرمریت اوشن بلک، سنگ مرمریت در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت نمایندگی سنگ گرانیت سبز، سنگ مرمریت سفید، سنگ مرمریت اوشن بلک، سنگ مرمریت در اصفهان

خرید فروش نمایندگی سنگ نما در اصفهان

خرید فروش قیمت سنگ نما،خرید فروش سنگ گرانیت ، گرانیت آبرنگی،سنگ جدول، سنگ نما سفید،سنگ مرمریت سیاه، سنگ نما قهوه ای، کوپ سنگ مرمریت اسپادانا سیلک، کوپ سنگ مرمریت اوشن ماربل، اسلب سنگ مرمریت اسپادانا یلک، اسلب سنگ مرمریت اوشن ماربل، قیمت سنگ مرمریت، کوپ سنگ مرمریت طوسی، کوپ سنگ مرمریت اوشن ماربل، قیمت سنگ مرمریت، قیمت سنگ ساختمانی، سنگ مرمریت سمیرم، مصالح ساختمانی، نمایندگی فروش سنگ نما در اصفهان،خرید و فروش اسلب و کوپ صادراتی اصفهان،فروش سنگ گرانیت سبز، گرانیت مشکی، گرانیت نطنز، فروش سنگ مرمریت اوشن بلک، ۰۹۹۱۱۰۱۹۵۸۹ گلوریا کارگران

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۹، ۰۷:۱۴ - چت روم
    عاالی

بازاریابی سنگ

جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۰۸ ب.ظ

 

 

بازاریابی سنگ

سرنوشت حتمی هر سنگی که تولید می شود فروش است. پیش شرط یک فروش موفق بازاریابی صحیح آن سنگ است. البته بازاریابی فرآیندی است که قبل از تولید شروع شود و ادامه یابد.

حال سئوالی که پاسخ به آن اهمیت بسیاری دارد این است که

 

بازاریابی سنگ چیست؟


بازار یابی سنگ یعنی اینکه :

بتوانیم سنگ تولیدی را با قیمت مناسب و در زمان و مکان مناسب عرضه کنیم و برنامه ای برای ارائه مناسب آن داشته باشیم.این فرآیند ساده در علم روز بازاریابی تحت عنوان آمیخته بازاریابی 4 p مطرح می شود که شامل موارد زیر است :
محصول یا خدمت     PRODUCT     
قیمت                           PRICE   
مکان یا توزیع              PLACE  
ترفیع،ارائه         PROMOTION  


بطور ساده باید در بازاریابی سنگ مورد نظر به چهار سئوال مهم پاسخ دهیم:

آیا سنگی که به مشتری پیشنهاد می دهیم پاسخگوی نیاز خریدار است یا نه؟
آیا قیمتی که روی سنگ گذاشته ایم مطلوب و عادلانه است؟
آیا مشتری در مکان و به شیوه صحیحی به سنگ ما دسترسی دارد یا نه؟
آیا نحوه اطلاع رسانی و ارائه سنگ به مشتری مناسب است یا نه؟

بازاریابی سنگ

در بین این چهار سئوال ،موضوع این مقاله در حیطه سئوال مورد چهارم است که ترجمه های متعددی در ایران شده است. ترویج، تبلیغات ،پیشبرد، ارائه، و ... ولی جدای از ترجمه کلمه ،PROMOTION  شامل آن دسته از اقداماتی است که به منظور ایجاد ارتباط با مشتری صورت می گیرد.این ارتباط به منظور ایجاد احساس منفعت در مشتریان هدف صورت می گردد و شامل کلیه مواردی است که موضوع آن ارتباط با مصرف کننده و خریدار است.
اگر بخواهیم در مورد PROMOTION   به صورت جزئی صحبت کنیم شامل موارد زیر می شود:

تبلیغات سنگ که شامل انتخاب رسانه،کاتالوگ و
پشتیبانی و خدمات و راهنمائی و دادن مشاوره به مشتری
اطلاع رسانی صحیح،بسته بندی و نمایش کادر و

 

نمایش سنگ در شوروم(SHOW ROOM)



در این فرصت می خواهم به موضوع نمایش کالا به عنوان یکی از زیر شاخه های مهم ارائه سنگ بیشتر بپردازیم و وقتی صحبت از نمایش سنگ می شود به سه دسته کلی تقسیم می شود:

-
نمایش سنگ در کارخانه ( انبار و شوروم (
--
نمایش سنگ در رسانه های دیجیتال ( شامل سایت و نرم افزار های اجتماعی(
-
نمایش سنگ در رسانه های مکتوب( کاتالوگ،بیلبورد،مقاله و (… ..

هدف ما پرداختن به مورد اول است.

 

مشخصات یک انبار خوب


انبار مناسبترین فضای نمایش سنگ برای کدام یک از مشتریهای هدف ماست؟ (بازرگان،معمار و طراح،مصرف کننده نهائی)
تفاوت اصلی بین یک انبار سنگ و یک شوروم (SHOW ROOM) در چیست؟

اغلب شما صحبتهائی که درباره انبارهای تخصصی سنگ در کشورهای مختلف به خصوص چین می شود را شنیده اید و یا از نزدیک مشاهده کرده اید.ولی در ایران هنوز چنین فرهنگی رایج نشده است.آنچه مرسوم است انبار سنگ هائی مجزا از کارخانه ها (در غالب بازار سنگهای موجود) و یا در کارخانه هاست.
محیط یک انبار باید دارای آرامش باشد و اصول چیدمان صحیح و نظافت محیط رعایت شود.خط کشی های رنگی به منظور کریدور بندیهای صحیح و چیدمان منظم سنگ در یک فضای مسقف که قابلیت کنترل نور و هوا را داشته باشد از مشخصات دیگر یک انبار خوب است.چنانچه این مشخصه در کنار یک فروشنده متخصص و سنگ کافی و متناسب با نیاز مشتری جمع شود قاعدتا ارائه خوبی از نمایش سنگ در انبار خواهیم داشت. ولی متاسفانه در ایران در اغلب کارخانه ها، فضای انبار سنگ و فضای تولید کارخانه از هم مجزا نیست مشتری هنگام بازدید از انبار داخل یک کارخانه ممکن است با خطراتی هم روبه رو شود چون کارخانه در حال کار است و مشتری عملا وسط یک میدان کار قدم می زند. سر و صدای دستگاهها و آلودگی های دیگر محیط هم که از ملزومات سیستم لی آنچه مشخص است انبار با شوروم به معنای واقعی آن متفاوت است.

شوروم سنگ



در شوروم سنگ می بایست به همراه کاربریهای مختلف آن و در غالبهای هنری ارائه شود و نیازی نیست که متراژ زیادی از سنگ به صورت دپو نمایش داده شود.بُعد هنری و زیبا شناسی یک شوروم جزو اصول اساسی آن است و باید در شوروم از ارائه سنگ به صورت فله و تک برگ حد الامکان خودداری شود.
اگر هم مجبور به ارائه سنگ بصورت نمونه و تک برگ هستیم، بهتر است در این نمایش از ذوق و سلیقه و هنر استفاده شود. شوروم باید در یک فضای آرام  و دارای امکانات پذیرائی از بازدید کننده باشد .بازدید کننده در آنجا همانند یک مهمان تلقی شود.  معرفی سنگ به همراه یک طرح زیبا و کاربردی برای فضاهای مختلف و مشخص خانگی و اداری در کنار مبلمان و یراق آلات مرسوم. یک شوروم پیوند ناگسستنی با طراحی و هنر دارد و اگر این ارتباط را جدا کنیم دیگر شوروم نخواهد بود.

هر چه پیش می رویم موضوع فروش و بازاریابی سنگ علمی تر ،دقیقتر و تخصصی تر می شود.همزمان با این پیشرفت سطح رقابت درون صنفی در فضای داخلی و خارجی صنعتی سنگ نیز گسترش میابد. لازمه حضور موثر در این بازار ایجاد آمادگی در خود و مجموعه برای به روز ماندن و استفاده از ابزار های نو و روشهای جدید و علمی است. به نظرم دو عامل اصلی ترین علل رشد اخیر صنعت سنگ در چین است.معروف است که می گویند : انهائی می توانند به زندگی ادامه دهند که با تغییرات محیط سازگار شوند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی